SKKT w drodze na Czupel (933 m n.p.m.)

18 maja 2022

15 maja 2022 uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego ruszyli ponownie na szlak. Tym razem naszym celem było zdobycie najwyższego szczytu Beskidu Małego – Czupel  (933 m n.p.m.)

Ruszyliśmy ze Straconki (Bielsko – Biała) żółtym szlakiem by po około 2 godzinach marszu zdobyć Magurkę Wilkowicką, gdzie znajduje się schronisko górskie PTTK. Po krótkim odpoczynku i relaksie, ruszyliśmy w kierunku Czupla (tym razem niebieskim szlakiem).  Po drodze podziwialiśmy przepiękne widoki m.in. na Górę Żar i Skrzyczne. Na szczyt dotarliśmy po kolejnej godzinie marszu.

Tu ułożyliśmy swój kopczyk J oraz wbiliśmy pieczątki do naszych książeczek GOT  i ruszyliśmy w dół do Międzybrodzia Bialskiego. W drodze powrotnej przy szlaku podziwialiśmy odkrywkę geologiczną fliszu karpackiego.

Zadowoleni  i mimo zmęczenia uśmiechnięci i szczęśliwi dotarliśmy do naszego busa.

Kolejne punkty GOT zdobyte J Kolejny szczyt do Korony Gór Polski zdobyty JNastępna wyprawa w góry we wrześniu.