WYCIECZKA KLASY VIII DO PSZCZYNY I BIELSKA-BIAŁEJ

3 czerwca 2024

W dniu 29.05.2024r. uczniowie klasy VIII a pod opieką p. Agnieszki Leśniak, p. Eweliny Opary i p. Sylwii Płuski udali się na całodniową wycieczkę dydaktyczną do Pszczyny i Bielska – Białej.                                                Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po Rynku w Pszczynie- mieście uchodzącym za Perłę Górnego Śląska. Następnie udaliśmy się do jednej z najwspanialszych rezydencji arystokratycznych w Polsce – Zamku w Pszczynie- należącego do rodziny Hochbergów. Trudno nam było wyjść z podziwu, spacerując po salach zamkowych, w których niegdyś mieszkała niebywałej urody Księżna Daisy. Naszą uwagę przyciągały schody wzorowane na schodach wersalskich ze wspaniałą balustradą. Oczarował nas  wspaniały korytarz, znany jako Galeria Lustrzana, biblioteka, Wielki Salon, wspaniałe boazerie i żyrandole oraz najpiękniejsza Sala Lustrzana a także ciekawa zbrojownia. Warto również wiedzieć, że w latach 1914-1917 zamek odegrał znaczącą rolę . To właśnie w Pszczynie cesarz niemiecki wraz  z generałami podejmował ważne decyzje zmieniające oblicze ówczesnej Europy. Tak więc nauka historii w takim miejscu – stała się dla nas samą przyjemnością.

Następnie udaliśmy się do parku rozciągającego się za zamkiem. Spacerując, podziwialiśmy ładną i bujną roślinność, stawy, ptactwo wodne oraz liczne mostki. W samym sercu parku- wielka niespodzianka! Na małej wysepce na stawie „ukryła się” Herbaciarnia Daisy. To był wymarzony dla nas czas na relaks. Siedzieliśmy przy stoliczkach na zewnątrz i podziwialiśmy  cudny widok na zamek i staw.

Zauroczeni pięknem Zamku udaliśmy się w dalszą podróż do Bielska – Białej. Tutaj zwiedziliśmy  Studio Filmów Rysunkowych. Uczniowie zobaczyli jak powstaje film rysunkowy: od pierwszej kreski, przez stworzenie postaci, tła, aż po ożywienie i udźwiękowienie obrazu. Można też było wcielić się  w rolę reżysera i samodzielnie stworzyć własną animację. I tak obudziły się w nas najmilsze wspomnienia z dzieciństwa, zetknęliśmy się z takimi bohaterami, jak: Reksio, Bolek i Lolek, Baltazar Gąbka czy Smok Wawelski.

Później udaliśmy się na pyszny obiad , a kto miał ochotę ,mógł skosztować regionalne potrawy, np. pampuchy. Po krótkiej przerwie spacerowaliśmy po pięknej Starówce Bielska, podziwiając śliczne kamieniczki wokół Rynku. Duże zainteresowanie wzbudziła kamienica „Pod Żabami”, z której to owe żaby we frakach na fasadzie, „spoglądały” na przechodniów.

Ostatnią już atrakcją naszego programu  był wjazd kolejką linową na Szyndzielnię – czyli szczyt położony u „przysłowiowych bram miasta”. To cudowne miejsce ,z którego rozpościerają  się piękne widoki na góry. Ten beskidzki krajobraz, wspaniała atmosfera wśród wycieczkowiczów i piękne miejsca, które mogliśmy podziwiać- na długo pozostaną w naszej pamięci.   To był nasz wspaniały dzień  i bardzo udany wyjazd! Przepełnieni wrażeniami i wiedzą – wróciliśmy do Przystajni.