SKKT w Beskidach

W sobotę 4 listopada uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego wyruszyli po raz kolejny w Beskidy. Tym razem trasą 4 X1000 m J czyli szlakiem Szyndzielnia (1028 m n.p.m.) – Klimczok (1117 m n.p.m.) – Trzy Kopce (1082 m n.p.m.) – Stołów (1035 m n.p.m.).

Jesienią góry są najpiękniejsze. Złocące się buki, klony, brzozy i modrzewie poprzeplatane zielonymi świerkami i jodłami stworzyły unikatowy wielobarwny krajobraz. Żółtym szlakiem z Doliny Wapienicy między srebrzącymi się bukami dotarliśmy do schroniska PTTK na Szyndzielni, gdzie odpoczywaliśmy na leżaczkach J. Dalej nasza trasa wiodła na Klimczok – najwyższy punkt wędrówki, skąd rozpościerał się przepiękny widok na Pasmo Beskidu Małego i Żywieckiego a między nimi była ona – królowa – Babia Góra. Po kolejnych dwóch godzinach marszu dotarliśmy na Przykrą ;), skąd maszerując już tylko w dół stoku wróciliśmy niebieskim szlakiem do Doliny Wapienicy, gdzie czekał na nas nasz bus. Przeszliśmy 19 km, 825 m przewyższenia. Zdobyliśmy kolejne 28 punktów do Górskiej Odznaki Turystycznej.

BRAWO!

Spędziliśmy bardzo miło czas spacerując, podziwiając przepiękne widoki, ciesząc się swoim towarzystwem i ładując baterie na kolejne jesienne dni.

SKKT na Baraniej Górze

W niedzielę 17 września 2023r. uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego razem z p. Justyną Knopik oraz p. Małgorzatą Kierat wyruszyli na wycieczkę geograficzną na Baranią Górę w Beskidzie Śląskim o wysokości 1220 m n.p.m.

Ruszyliśmy z Wisły niebieskim szlakiem. Podziwialiśmy Kaskady Rodła zawierające wiele małych wodospadów i strumyków oraz dolinę Białej Wisełki. Uczniowie odkrywali gatunki drzew rosnących w tamtych lasach takich jak przeważające tam buki i jodły oraz przyglądali się płynącej Wiśle. Na szczycie oglądaliśmy krajobrazy gór z punktu widokowego. Widzieliśmy krajobrazy najbliższych pasm górskich np. Beskid Mały i Beskid Makowski oraz tych dalszych takich jak Tatry. Po osiągnięciu szczytu zeszliśmy do schroniska PTTK Przysłop, gdzie odpoczęliśmy przez około pół godziny, zdobyliśmy pieczątki i nabraliśmy energii na dalszą drogę. Dalsza droga powrotna biegła dolina czarnej Wisełki.  Po zejściu wszyscy byli z siebie zadowoleni J. Po kilkugodzinnej trasie po mniej lub bardziej stromych szlakach nabraliśmy ochotę na następną wycieczkę. Ciekawe, gdzie tym razem pojedziemy. Zdobyliśmy kolejne punkty do książeczki GOT PTTK i jesteśmy coraz bliżej kolejnych odznak.

SKKT w Beskidzie Żywieckim

W niedzielę 16 kwietnia uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego ponownie ruszyli na beskidzkie szlaki.

Tym razem nasz marsz rozpoczęliśmy zielonym szlakiem w Żabnicy w Beskidzie Żywieckim by po trzech godzinach marszu dotrzeć na Przełęcz Pawlusią gdzie „powitały” nas krokusy i przebiśniegi. Po kolejnych piętnastu minutach dotarliśmy na szczyt Rysianki, do schroniska PTTK skąd rozpościera się cudowny widok na Pilsko, Babią Górę i Tatry J. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej …szlak nasz wiódł przez Lipowską, Redykalny Wierch na Halę Boraczą skąd czarnym szlakiem do Żabnicy gdzie czekał na nas nasz bus.

Kolejne punkty (21) do Górskiej Odznaki Turystycznej zostały zdobyte. Zadowoleni, szczęśliwi choć zmęczeni wróciliśmy do domu.

SKKT w Beskidzie Małym

Po zimowej przerwie uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego ruszyli na szlak. Tym razem wędrowaliśmy po Beskidzie Małym. Do sforsowania mieliśmy niejedno strome podejście aby po kilku godzinach wędrówki stanąć na Leskowcu skąd rozpościerał się przepiękny widok na Beskid Wyspowy, Gorce oraz masyw Babiej Góry i Pilska. Na szczycie Julia z 8c otrzymała Górską Odznakę Turystyczną 🙂 GRATULUJEMY! i życzymy wytrwałości w pokonywaniu kolejnych górskich wyzwań. Po odpoczynku w schronisku górskim ruszyliśmy w drogę powrotną tym razem w dół …też było stromo. Wszyscy szczęśliwi i zadowoleni bezpiecznie dotarliśmy do Rzyk – Jagódek – niewielkiej miejscowości położonej w Beskidzie Małym. Kolejna wycieczka już wkrótce…

SKKT w drodze na Skrzyczne

W niedzielę 25 października uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego pod opieką p. Justyny Knopik i p. Agaty Biernackiej ruszyli na szlak. Tym razem celem naszej wędrówki było Skrzyczne – najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego o wysokości 1257 m n.p.m. (to już kolejny nasz szczyt do KORONY GÓR POLSKI :)).

Ruszyliśmy z Przełęczy Salmopolskiej i przez Malinowską Skałę dotarliśmy do celu. Po drodze dzięki bardzo dobrej pogodzie podziwialiśmy odległe Tatry oraz Babią Górę i Pilsko (…może następnym razem tam się wybierzemy?). Na szczycie znajduje się górskie schronisko PTTK gdzie odpoczeliśmu i nabraliśmy sił na dalsza wędrówkę… a droga nie była łatwa. Na szlaku do Szczyrku rozpoznawaliśmy gatunki drzew występujące w Karpatach…. buki, świerki, jodły dominowały w krajobrazie.Kolejne punkty na Górską Odznakę Turystyczną zostały zdobyte :).Uśmiechnięci i szczęśliwi acz lekko zmęczeni późnym wieczorem wróciliśmy do domów.  Kolejna wycieczka wiosną …

SKKT na szlaku górskim

W niedzielę 25.09.2022r odbyła się kolejna (a w tym roku szkolnym pierwsza) wycieczka Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego. Tym razem nasz szlak zaczynał się w Wiśle na Przełęczy Kubalonka, prowadził przez Marźnicę, Kiczory, aż do schroniska PTTK na Stożku (gdzie mieliśmy godzinną przerwę). Wędrówkę zakończyliśmy się w Wiśle Jurzyków. Trasa była bardzo przyjemny i nie odczuwało się dużego zmęczenia. Wycieczka bardzo nam się podobała i czekamy na kolejną.

SKKT W DRODZE NA CZUPEL (933 M N.P.M.)

15 maja 2022 uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego ruszyli ponownie na szlak. Tym razem naszym celem było zdobycie najwyższego szczytu Beskidu Małego – Czupel  (933 m n.p.m.)

Ruszyliśmy ze Straconki (Bielsko – Biała) żółtym szlakiem by po około 2 godzinach marszu zdobyć Magurkę Wilkowicką, gdzie znajduje się schronisko górskie PTTK. Po krótkim odpoczynku i relaksie, ruszyliśmy w kierunku Czupla (tym razem niebieskim szlakiem).  Po drodze podziwialiśmy przepiękne widoki m.in. na Górę Żar i Skrzyczne. Na szczyt dotarliśmy po kolejnej godzinie marszu.

Tu ułożyliśmy swój kopczyk J oraz wbiliśmy pieczątki do naszych książeczek GOT  i ruszyliśmy w dół do Międzybrodzia Bialskiego. W drodze powrotnej przy szlaku podziwialiśmy odkrywkę geologiczną fliszu karpackiego.

Zadowoleni  i mimo zmęczenia uśmiechnięci i szczęśliwi dotarliśmy do naszego busa.

Kolejne punkty GOT zdobyte J Kolejny szczyt do Korony Gór Polski zdobyty JNastępna wyprawa w góry we wrześniu.

SZKOLNE KOŁO KRAJOZNAWCZO TURYSTYCZNE W GÓRACH OPAWSKICH

Dnia 23 kwietnia 2022r. uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego  udali się wraz z  opiekunami na wycieczkę turystyki kwalifikowanej organizowanej przez PTTK w Częstochowie w Góry Opawskie – Sudety Wschodnie. Celem naszej wędrówki było zdobycie najwyższego szczytu – Biskupiej Kopy (889 m n.p.m.).

Na szlak ruszyliśmy w Pokrzywnej, pokonując liczne wzniesienia i przełęcze po 4 godzinach marszu dotarliśmy na szczyt J. Pod szczytem zatrzymaliśmy się na odpoczynek w schronisku górskim PTTK „Pod Biskupią Kopą”. W drodze powrotnej przeszliśmy przez „Piekiełko” J, gdzie, jak jedna z miejscowych legend głosi, na dnie tego kamieniołomu miały znajdować się „Wrota do Piekła”.

Po pokonaniu całej trasy około 17 km spotkaliśmy się z całą grupą w Jarnołtówku i ruszyliśmy w drogę powrotna do domu.

Dzień minął nam miło i wesoło.

Następna wycieczka SKKT w sobotę 14 maja 2022 tym razem ruszamy w Beskid Mały na Leskowiec i Potrójną.

WYCIECZKA TURYSTYCZNA SZKOLNEGO KOŁA KRAJOZNAWCZO TURYSTYCZNEGO

W sobotę 27 listopada uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego wzięli udział w wycieczce turystyki kwalifikowanej organizowanej przez PTTK w Częstochowie.

Trasa nasza biegła od Przełęczy Salmopolskiej, przez Kotarz na Przełęcz Karkoszczonkę i dalej do Szczyrku. Pożegnanie jesieni zamieniło się w powitanie zimy :). Wszyscy uczestnicy w dobrych humorach dotarli do celu, zdobywając kolejne punkty GOT (Górskiej Odznaki Turystycznej).