SKKT W DRODZE NA CZUPEL (933 M N.P.M.)

15 maja 2022 uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego ruszyli ponownie na szlak. Tym razem naszym celem było zdobycie najwyższego szczytu Beskidu Małego – Czupel  (933 m n.p.m.)

Ruszyliśmy ze Straconki (Bielsko – Biała) żółtym szlakiem by po około 2 godzinach marszu zdobyć Magurkę Wilkowicką, gdzie znajduje się schronisko górskie PTTK. Po krótkim odpoczynku i relaksie, ruszyliśmy w kierunku Czupla (tym razem niebieskim szlakiem).  Po drodze podziwialiśmy przepiękne widoki m.in. na Górę Żar i Skrzyczne. Na szczyt dotarliśmy po kolejnej godzinie marszu.

Tu ułożyliśmy swój kopczyk J oraz wbiliśmy pieczątki do naszych książeczek GOT  i ruszyliśmy w dół do Międzybrodzia Bialskiego. W drodze powrotnej przy szlaku podziwialiśmy odkrywkę geologiczną fliszu karpackiego.

Zadowoleni  i mimo zmęczenia uśmiechnięci i szczęśliwi dotarliśmy do naszego busa.

Kolejne punkty GOT zdobyte J Kolejny szczyt do Korony Gór Polski zdobyty JNastępna wyprawa w góry we wrześniu.

SZKOLNE KOŁO KRAJOZNAWCZO TURYSTYCZNE W GÓRACH OPAWSKICH

Dnia 23 kwietnia 2022r. uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego  udali się wraz z  opiekunami na wycieczkę turystyki kwalifikowanej organizowanej przez PTTK w Częstochowie w Góry Opawskie – Sudety Wschodnie. Celem naszej wędrówki było zdobycie najwyższego szczytu – Biskupiej Kopy (889 m n.p.m.).

Na szlak ruszyliśmy w Pokrzywnej, pokonując liczne wzniesienia i przełęcze po 4 godzinach marszu dotarliśmy na szczyt J. Pod szczytem zatrzymaliśmy się na odpoczynek w schronisku górskim PTTK „Pod Biskupią Kopą”. W drodze powrotnej przeszliśmy przez „Piekiełko” J, gdzie, jak jedna z miejscowych legend głosi, na dnie tego kamieniołomu miały znajdować się „Wrota do Piekła”.

Po pokonaniu całej trasy około 17 km spotkaliśmy się z całą grupą w Jarnołtówku i ruszyliśmy w drogę powrotna do domu.

Dzień minął nam miło i wesoło.

Następna wycieczka SKKT w sobotę 14 maja 2022 tym razem ruszamy w Beskid Mały na Leskowiec i Potrójną.

WYCIECZKA TURYSTYCZNA SZKOLNEGO KOŁA KRAJOZNAWCZO TURYSTYCZNEGO

W sobotę 27 listopada uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego wzięli udział w wycieczce turystyki kwalifikowanej organizowanej przez PTTK w Częstochowie.

Trasa nasza biegła od Przełęczy Salmopolskiej, przez Kotarz na Przełęcz Karkoszczonkę i dalej do Szczyrku. Pożegnanie jesieni zamieniło się w powitanie zimy :). Wszyscy uczestnicy w dobrych humorach dotarli do celu, zdobywając kolejne punkty GOT (Górskiej Odznaki Turystycznej).