KLASY SZÓSTE NA WYCIECZCE W WARSZAWIE

4 czerwca 2024

28-29 maja 2024 roku uczniowie klas VI a i VI b wraz z opiekunami- panią Edytą Galiczak, panią Elżbietą Szostak i panią Katarzyną Borecką-  udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Wcześnie rano, bo o 5.45 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Celem tej interaktywnej wystawy jest rozwijanie nauki, współpraca z naukowcami i nauczycielami, a według misji instytucji także: inspirowanie do obserwacji, doświadczania, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy, był Stadion Narodowy. Ten wielofunkcyjny obiekt sportowy przystosowany jest do organizacji widowisk sportowych, koncertów muzycznych i innych wydarzeń kulturalnych. Następnie udaliśmy się na pieszą wycieczkę po Warszawie. Podziwialiśmy m.in. pomnik Warszawskiej Syrenki, Kolumnę Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, Pomnik Małego Powstańca.

Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu. Rankiem kolejnego dnia wybraliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Zwiedziliśmy wnętrze Pałacu na Wyspie oraz Starej Oranżerii. Zachwycaliśmy się florą i fauną parku. Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Zamku Królewskiego. Podziwialiśmy piękno tego budynku, który został zbudowany w stylu barokowo- klasycystycznym.

Wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Mamy nadzieję, iż w przyszłości ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.