SKKT na Baraniej Górze

24 września 2023

W niedzielę 17 września 2023r. uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego razem z p. Justyną Knopik oraz p. Małgorzatą Kierat wyruszyli na wycieczkę geograficzną na Baranią Górę w Beskidzie Śląskim o wysokości 1220 m n.p.m.

Ruszyliśmy z Wisły niebieskim szlakiem. Podziwialiśmy Kaskady Rodła zawierające wiele małych wodospadów i strumyków oraz dolinę Białej Wisełki. Uczniowie odkrywali gatunki drzew rosnących w tamtych lasach takich jak przeważające tam buki i jodły oraz przyglądali się płynącej Wiśle. Na szczycie oglądaliśmy krajobrazy gór z punktu widokowego. Widzieliśmy krajobrazy najbliższych pasm górskich np. Beskid Mały i Beskid Makowski oraz tych dalszych takich jak Tatry. Po osiągnięciu szczytu zeszliśmy do schroniska PTTK Przysłop, gdzie odpoczęliśmy przez około pół godziny, zdobyliśmy pieczątki i nabraliśmy energii na dalszą drogę. Dalsza droga powrotna biegła dolina czarnej Wisełki.  Po zejściu wszyscy byli z siebie zadowoleni J. Po kilkugodzinnej trasie po mniej lub bardziej stromych szlakach nabraliśmy ochotę na następną wycieczkę. Ciekawe, gdzie tym razem pojedziemy. Zdobyliśmy kolejne punkty do książeczki GOT PTTK i jesteśmy coraz bliżej kolejnych odznak.