SKKT w Beskidach

5 listopada 2023

W sobotę 4 listopada uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego wyruszyli po raz kolejny w Beskidy. Tym razem trasą 4 X1000 m J czyli szlakiem Szyndzielnia (1028 m n.p.m.) – Klimczok (1117 m n.p.m.) – Trzy Kopce (1082 m n.p.m.) – Stołów (1035 m n.p.m.).

Jesienią góry są najpiękniejsze. Złocące się buki, klony, brzozy i modrzewie poprzeplatane zielonymi świerkami i jodłami stworzyły unikatowy wielobarwny krajobraz. Żółtym szlakiem z Doliny Wapienicy między srebrzącymi się bukami dotarliśmy do schroniska PTTK na Szyndzielni, gdzie odpoczywaliśmy na leżaczkach J. Dalej nasza trasa wiodła na Klimczok – najwyższy punkt wędrówki, skąd rozpościerał się przepiękny widok na Pasmo Beskidu Małego i Żywieckiego a między nimi była ona – królowa – Babia Góra. Po kolejnych dwóch godzinach marszu dotarliśmy na Przykrą ;), skąd maszerując już tylko w dół stoku wróciliśmy niebieskim szlakiem do Doliny Wapienicy, gdzie czekał na nas nasz bus. Przeszliśmy 19 km, 825 m przewyższenia. Zdobyliśmy kolejne 28 punktów do Górskiej Odznaki Turystycznej.

BRAWO!

Spędziliśmy bardzo miło czas spacerując, podziwiając przepiękne widoki, ciesząc się swoim towarzystwem i ładując baterie na kolejne jesienne dni.