Szkolne Koło Krajoznawczo Turystyczne w Górach Opawskich

25 kwietnia 2022

Dnia 23 kwietnia 2022r. uczniowie Szkolnego Koła Krajoznawczo Turystycznego  udali się wraz z  opiekunami na wycieczkę turystyki kwalifikowanej organizowanej przez PTTK w Częstochowie w Góry Opawskie – Sudety Wschodnie. Celem naszej wędrówki było zdobycie najwyższego szczytu – Biskupiej Kopy (889 m n.p.m.).

Na szlak ruszyliśmy w Pokrzywnej, pokonując liczne wzniesienia i przełęcze po 4 godzinach marszu dotarliśmy na szczyt J. Pod szczytem zatrzymaliśmy się na odpoczynek w schronisku górskim PTTK „Pod Biskupią Kopą”. W drodze powrotnej przeszliśmy przez „Piekiełko” J, gdzie, jak jedna z miejscowych legend głosi, na dnie tego kamieniołomu miały znajdować się „Wrota do Piekła”.

Po pokonaniu całej trasy około 17 km spotkaliśmy się z całą grupą w Jarnołtówku i ruszyliśmy w drogę powrotna do domu.

Dzień minął nam miło i wesoło.

Następna wycieczka SKKT w sobotę 14 maja 2022 tym razem ruszamy w Beskid Mały na Leskowiec i Potrójną.