Wycieczka klas trzecich do Zakopanego

31 maja 2023

Klasy trzecie Szkoły Podstawowej wraz z wychowawcami p. J. Poraj i M. Pilch oraz opiekunami p. I. Grajcar i p. A. Leśniak w dniach 29-30 maja uczestniczyły w zorganizowanej wycieczce, której celem było zapoznanie z polskimi Tatrami.

W pierwszym dniu wycieczki trzecioklasiści pod okiem przewodnika wędrowali Doliną Strążyską w kierunku Wodospadu Siklawica. Przewodnik w trakcie wędrówki zapoznawał uczniów z fauną i florą charakterystyczną dla terenów górskich oraz ze znaczeniem Tatrzańskiego Parku Narodowego, którego szlaki pokonywaliśmy w drodze do wodospadu. Opowieści były pełne cennych wiadomości oraz ciekawostek o życiu górali, ukształtowaniu terenu oraz pochodzeniu czy znaczeniu występujących na tych terenach gatunków roślin i zwierząt.

Po zdobyciu pierwszego punktu z listy wycieczki udaliśmy się w kierunku Cmentarza Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Poznaliśmy historię wielu ludzi, którzy w szczególny sposób zasłużyli się w budowaniu kultury i historii Zakopanego i okolic.

Ostatnim miejscem, do którego skierowaliśmy nasze kroki była Kaplica pw. Najświętszego Serca Jezusa. Jest to jedna z najliczniej odwiedzanych atrakcji turystycznych w Zakopanem, która stanowi jeden z wielu elementów na szlaku architektury drewnianej stylu zakopiańskiego.

Po zwiedzeniu tych ciekawych miejsc udaliśmy się na odpoczynek, pyszną obiadokolację oraz nocleg się do fantastycznego pensjonatu w miejscowości Murzasichle.

W drugim dniu wycieczki atrakcje czekały na nas od samego rana, bo już po wczesnym śniadaniu udaliśmy się doświadczać niezwykłości w Iluzja Park w Zakopanem. Miejsce to okazało się pełne niespodzianek, ciekawostek i doświadczeń. Na własne oczy zobaczyliśmy jak powstają pioruny czy jak potrafi naelektryzować się nasze ciało. Doświadczyliśmy w komorze z jaką siłą wieje halny wiatr, oraz jak można optyczne zmylić nasze oczy. Miejsce to ogromnie spodobało się uczniom.

Po opuszczeniu Iluzja Parku czekał na nas wjazd kolejką górską na Gubałówkę i podziwianie panoramy Tatr. Dowiedzieliśmy się co nieco o szczytach jakie można było zaobserwować, oraz poznaliśmy kilka ciekawych historii.

Po powrocie z Gubałówki odwiedziliśmy oczywiście zakopiańskie Krupówki, po czym autokarem przejechaliśmy obejrzeć Skocznię Wielka Krokiew. Oczywiście wspinaliśmy się na trybuny na wzgórzu by osobiście doświadczyć uczucia jej ogromu.

Po zaliczeniu ostatniego punktu wycieczki obładowani pamiątkami i oscypkami przejechaliśmy do karczmy, gdzie uraczono nas pysznym obiadem.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia wróciliśmy do domów. To był bardzo udany wyjazd.