Wycieczka klas 5 i 6 do Bochni i na Jurę.

6 czerwca 2022

W dniach 2-3 czerwca uczniowie klas piątych i szóstej wraz z paniami Katarzyną Kierat, Kariną Mrozek i Katarzyną Purą oraz panem Bartłomiejem Antczakiem wybrali się na niezapomnianą wycieczkę do Kopalni Soli w Bochni oraz na Jurę.
Wycieczkę rozpoczęliśmy o zwiedzania Pustyni Błędowskiej. Pustynia nazywana Polską Saharą to niecodzienna, unikalna atrakcja turystyczna rozciągająca się na wspaniałej Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.
Następnie pojechaliśmy do zamku w Rabsztynie. W drugiej połowie XIII wieku, na szczycie skały zbudowano zamek. Nieco później wybudowano kamienną wieżę obronną. Nie wiadomo, kto zbudował najstarszą część zamku – legendy podają, że był to małopolski ród rycerski Toporczyków z Morawicy. Piękne, zrekonstruowane ruiny Zamku wznoszą się nieopodal Olkusza. Ze szczytu widokowej wieży zobaczyć można okazałą panoramę okolic Olkusza.
Po południu zjechaliśmy na nocleg do podziemi najstarszej polskiej kopalni soli w Bochni. Tam najpierw z przewodnikami przepłynęliśmy się łódkami po solance, zjedliśmy kolację i zwiedziliśmy unikatowe komory, surowe kaplice z pięknymi rzeźbami, narzędzia i urządzenia górnicze. Uczniowie podziwiali jedyną na świecie podziemną ekspozycję multimedialną, mającą charakter podróży w czasie. W opowiadaniu o historii przewodnikowi pomagali polscy królowie, żupnicy genueńscy, a nawet duch cystersa – mnicha, z którego zakonem wiąże swój początek kopalnia w Bochni. Jedną z wielu atrakcji tyła podróż podziemną kolejką. Zwiedzanie skończyło się w Komorze Ważyn, znajdującej się 250 m pod ziemią. Następnie rozpoczęły się gry i zabawy integracyjne. Uczniowie grali w piłkę nożną na podziemnym boisku oraz bawili się w dyskotece. Później wszyscy udali się na nocleg, gdzie szczególną atrakcją były drewniane piętrowe łóżka, na których przyszło nam spać. Następnego dnia rano po śniadaniu wyjechaliśmy na powierzchnię i przejechaliśmy na Jurę gdzie zwiedziliśmy Zamek Pieskowa Skała, Maczugę Herkulesa, Zamek w Ojcowie, Jaskinię Ciemną, Bramę Krakowską i Źródełko Miłości.