WYJAZD UCZNIÓW KLAS 7 I 8 NA WYCIECZKĘ DO PÓŁNOCNYCH WŁOCH

5 czerwca 2023

28 maja 2023 klasy 8 i 7 rozpoczęły na wycieczkę do Włoch. Po pokonaniu ponad1000 km dojechaliśmy w okolicę Wenecji. Do historycznego centrum miasta dopłynęliśmy statkiem podziwiając malownicze krajobrazy Laguny Weneckiej. Porejsie udaliśmy się w kierunku Morskiej Bramy Wenecji. Po drodze podziwialiśmy najbardziej romantyczny most Wenecji -Most Westchnień i Pałac Dożów – siedzibę władców Wenecji, perłę architektury z renesansowym dziedzińcem, arkadowymi loggiami i bogato zdobiona fasadą. Po krótkim spacerze dotarliśmy do serca i symbolu miasta, czyli na Plac św. Marka i zwiedziliśmy Bazylikę Św. Marka z pięcioma imponującymi kopułami i bogatymi dekoracjami, złoceniami i mozaikami . Zwiedzanie zakończliśmy spacerem klimatycznymi wąskimi uliczkami do Ponte Rialto – najstarszego mostu na Canale Grande. Do hotelu dotarliśmy wieczorem.
Następnego dnia zwiedzaliśmy San Marino –najstarszą republikę świata i jedno z najmniejszych państw, które położone jest na wzgórzu Monte Titano. W czasie spaceru wśród średniowiecznej architektury miasta zwiedziliśmy mury obronne z Bramą św. Franciszka, Twierdzę La Rocca o Guaita, Ratusz Palazzo Pubblico oraz
Bazylika św. Marina. Po powrocie do hotelu był czas na plażowanie i kąpiele w Adriatyku.
W kolejnym dniu udaliśmy się do jednego z najsławniejszych włoskich miast – Bolonii, która swą sławę zawdzięcza najstarszemu w Europie, założonemu w 1088 r., Uniwersytetowi Bolońskiemu. W programie zwiedzania mieliśmy Piazza Maggiore z fontanną Neptuna, Bazylika San Petronio, dwie wieże – znak rozpoznawczy miasta, Palazzo dell’Archiginnasio – siedziba biblioteki komunalnej, Palazzo Poggi – siedziba
Uniwersytetu Bolońskiego. Po południu relaksowaliśmy się ponownie na
przepięknych włoskich plażach.
W ostatnim dniu naszej wycieczki odwiedziliśmy Mirabilandię – największy parku rozrywki we Włoszech, w którym spędziliśmy cały dzień, korzystając z większości atrakcji – przebojem był czarny i czerwony Rollercoaster
Dodatkową atrakcją na naszej wycieczce była włoska kuchnia – pyszne lody,
wspaniała pizza jak również lasagne czy dania z owocami morza…było pysznie 😉
Po sześciu dniach podróżowania wróciliśmy zmęczenia ale bardzo zadowoleni, pełni niezapomnianych wrażeń i emocji.